מקומו של המידע בעידן המודרני
בעידן בו אנו חיים, הכלכלה והשוק הם מבוססי מידע (Data) שמושג על ידי טכנולוגיית בינה מלאכותית. מלבד ההשקעה הנדרשת בהשגת המידע יש להקצות משאבים להגנה על המידע בעסק. כל עסק, חברה, ארגון ואפילו מפלגה עושים שימוש נרחב ביותר במידע על מנת לקדם את מטרותיהם באופן יעיל.
כך, למשל, חברת פייסבוק בוחרת להציג למשתמשים שונים דפים ממומנים שונים, וזאת על פי נתונים אותם היא אוספת ומנתחת – נתונים שמצביעים על כך שהמשתמש הספציפי הוא בעל פוטנציאל לצריכה של הדף הספציפי שהיא מציעה לו. מטבע הדברים, החברה תשקיע בהגנה על הנתונים האלו כדי שיישארו בידיה.
גניבת מידע ופגיעה בנתונים של החברה הן פעולות שמתרחשות בעולם כל הזמן, וחשוב לנקוט בצעדים הנכונים על מנת לצמצם ואף למנוע מהן להתרחש בעסק שבבעלותכם. יש לזכור שמלבד גניבת המידע עלולים להתרחש תוצאות נוספות מהפריצה לשרתים, כגון – אובדן מידע, פגיעה במוניטין של החברה, התמודדות מול הליכים משפטיים והתחזויות שעשויות להוביל לפגיעות משנה בלקוחות לאחר מכן.
הגנה על המידע בעסק
אבטחת המידע כאמור היא דבר חשוב בעסק. מידע ששייך לכולם שווה הרבה פחות ולכן חובה לשמור עליו מזליגה החוצה. שירותי אבטחת מידע נותנים לבעל העסק יכולת הצפנה של נתוני הלקוחות או לשמור על סודות מסחריים ומידע מסווג אחר בקשר לעסק.
הם מאפשרים גם יצירה של 'חומת אש' שהופכות את הפריצה לשרתים של החברה לעניין מורכב הרבה יותר. בנוסף, שירותים כאלו כוללים בדרך כלל גם פעולות שנעשות בשגרה על מנת לסרוק ולאתר פרצות פוטנציאליות או כאלו שקיימות בפועל בשרתי החברה – ולתקן אותן.
לרוב, נמדדת אבטחת מידע בשלושה מדדים מרכזיים: הראשון, שלמות המידע, הוא היכולת לשמור על המידע מפני אובדן או שינוי שיגרע מערכו של המידע. המדד השני הוא סודיות המידע, שמירה על המידע מפני חשיפה לגורם זר. לסודיות אפקט חשוב גם מבחינת החברה וגם מבחינת הלקוחות. המדד השלישי הוא זמינות – היכולת לאפשר, במקביל לשמירה על המידע, גישה תמידית אליו.